top of page
  • Skribentens bildVeronica Lindström

"Såhär ska du tänka och göra om du ska växa med ditt företag, attrahera rätt kunder, det ska vara enhetligt tema i flödet, inlägg på rätt dag med rätt innehåll.....bla bla bla bla"

Och så försvann gnistan! Ja pandemin gjorde väl inte saken bättre, men är det något jag avskyr så är det måsten och det tar över min hjärna. Jag tänker bara på att jag inte kan göra på det här sättet för det stämmer inte överens med hur det borde göras......så nu gör jag som jag gör i mitt privatliv. Jag skiter totalt i vad jag borde göra och alla måsten. Jag gör på mitt sätt, det enda rätta sättet! :D


Tappa gnistan kan man även göra mitt uppe i en bröllopsplanering och det är absolut inte roligt. Men kom ihåg, gör det på ditt sätt och skit i alla tusen tips och trix! Det finns inga måsten eller att det borde vara på ett sätt. Utan forma er dag så den passar er. Tussa ihop alla gäster som känner varandra istället för att sprida ut dem med en massa okända personer, om det är det ni vill. Skit i vett o etikett, skit i om det är inne att ha vildvuxen bukett, skit i om det är inne med en viss färg denna säsong. Ert bröllop, ni bestämmer och ni bestämmer också vilka ni ska bjuda!


Så nu tar vi och hitta gnistan och fokuserar på BRÖLLOP 2022!!




17 visningar0 kommentarer
  • Skribentens bildVeronica Lindström

Det är ofta jag får frågan hur man ska lägga upp dagen. Rent tidsmässigt. Och jag förstår att det kan vara svårt att känna om man får ihop det. Det ska passa för de små om man har barn med, eller så är det kyrkan man behöver anpassa sig till och så ska man ju hinna fotografera sig. Och gästerna, hur länge är det okej att låta dem vänta?


Jag tänker ge dig två exempel som jag personligen känner är bra upplägg. Givetvis så behöver du anpassa upplägget efter er dag, men det kan vara skönt att ha något att gå efter <3


Alternativ 1 (Enbart för vuxna)

9.30 Förberedelser

13.00 Ceremonin (kyrka) 13.30 Kyrktrappan med grattis-kramar. 14.15 Porträttfotografering

15.45 Festlokalen 16.00 Brudskålen

16.30 Gästerna går till bords

17.00 Förrätt

18.00 Varmrätt

19.00 Efterrätt

21.00 - Dj och dans


3 timmar som gästerna får vänta till förrätten. Se till att det finns snittar och tilltugg samt dryck fram till förrätten. Ordna med tipsrunda (där frågorna handlar om er som brudpar)och andra roligheter som får alla att hålla igång. Ställ upp ett fotobås med lite rolig rekvisita, använd en vanlig digital kamera och så får gästerna till uppdrag att fota sig till er bröllopsalbum <3


Alternativ 2 (Med barn)

10.30 Förberedelser

13.30 Porträttfotografering med First look

15.00 Ceremonin (Kyrkan)

15.30 Kyrktrappan med grattis-kramar

16.00 Festlokalen

16.15 Brudskålen

16.30 Gästerna går till bords (Här kan barnen med fördel äta sin middag)

17.00 Förrätt

18.00 Varmrätt

19.00 Efterrätt 21.00 DJ och dans


Det är ca 1.5 timme från kyrkan till förrätten, så här kan man med fördel ha välkomstdrink och lättare tilltugg som frukter eller snacks. Se till att det finns fullproppat med prylar åt barnen och varför inte en piñata eller kanske en fiskedamm.


Det allra viktigaste att ha under bröllopsdagen är 2-3 st som håller i allting, för du och din blivande ska inte ansvara för något annat än att njuta av dagen <3


Stort lycka till!! <3





60 visningar1 kommentar
  • Skribentens bildVeronica Lindström

Tänk er att ni gör er iordning på varsitt håll. Pirrigt och nervöst klär ni er och förbereder för bröllopsdagen. Ni åker ut till platsen där ni ska fota porträtten och där ska ni få se varandra för första gången. Det här är otroligt uppskattat, att göra en first look. Jag brukar rekommendera att göra bröllopsfotograferingen före ceremonin. Inte bara för first look utan för att det blir en skön och avslappnad stund för er. Ni får andas ut, den värsta nervositeten får lägga sig och ni får en mysig stund tillsammans. Fotograferingen är en härlig stund där ni får fokusera på varandra, släppa alla tankar kring dagen och njuta av tillvaron.


Det här upplägget gör att ni inte behöver ta så mycket tid från era gäster utan ni kan ansluta till festen direkt efter att sista gästerna har anlänt.





Veronica Lindström bröllopsfotograf Sverige - Sundsvall

35 visningar0 kommentarer
bottom of page